سید هبت‌الدین برقعی

پروفسور سید هبت‌الدین برقعی فرزند عالم مشهور آیت‌الله سید علی‌اکبر برقعی قمی است.ایشان مدیر و استاد گروه آموزشی گوش ،گلو ،بینی، جراحی و سر و گردن دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو جامعه علمی H.F.S دانشگاه هاروارد آمریکا در متولد ۵ مرداد سال ۱۳۲۱ از قم است. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی خود در دبستان سنایی قم طی سال های ۱۳۲۷ تا ۱۳۳۳ و تحصیلات متوسطه در دبیرستان ایرانشهر یزد در رشته طبیعی ، در سال ۱۳۳۹ با کسب رتبه ممتاز در کنکور ورودی تخصصی رشته گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۴۶ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود ، ایشان همچنین در سال ۱۳۵۲ نیز بورد تخصصی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت کرد.

مراسم نکوداشت پروفسور سید هبت‌الدین برقعی در هتل پارسان استقلال در سال ۱۳۹۲
مراسم نکوداشت پروفسور سید هبت‌الدین برقعی در هتل پارسان استقلال در سال ۱۳۹۲

برپایه همین گزارش وی تحصیلات تکمیلی خود را در سال ۱۹۷۶ در انستیتو سلطنتی گوش وگلو و بینی دانشگاه لندن و پس از آن در دپارتمان ENT دانشگاه هاروارد بوستون آمریکا؛ تحصیلات فوق تخصصی گوش را در شاخه اتولوژی و نوراتولوژی در این دانشگاه به پایان رساند. استاد برقعی پس از اتمام تحصیلات در خارج از کشور و بازگشت به میهن و فعالیت در دانشگاه تهران ، مراتب ارتقاء به دانشیاری و استادی را طی نمود. از نکات جالب اینکه استاد در کنار تدریس و طبابت، به مطالعه کتاب‌های تاریخی ، ادبی ، کوهنوردی و موسیقی سنتی نیز علاقه فراوان دشته است. بر اساس این گزارش از دکتر برقعی تاکنون حدود ۳۰ مقاله در نشریات داخلی و خارجی به چاپ رسیده است همچنین ایشان استاد راهنمای بیش از ۳۰ پایان‌نامه فوق تخصصی ، تخصصی و عمومی را بر عهده داشته اند.
شادروان دکتر سید هبت‌الدین برقعی
شادروان دکتر سید هبت‌الدین برقعی

مدیر گروه گوش و گلو وبینی و جراحی سر و گردن دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی، دبیر هیأت بورد تخصصی رشته گوش و گلو وبینی، رئیس جامعه علمی جراحان گوش و گلو و بینی و سر و گردان ایران، رئیس تدوین ارزشیابی برنامه دستیاری گوش و گلو وبینی، عضو هیأت تحریریه مجلات آکتا مدیکا آمریکا، مجله دانشکده علوم پزشکی تهران ، مجله علمی گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مجله توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجله ادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مسئول زیر گروه رشته گوش و گلو و بینی و جراحی سرذو گردن در فرهنگستان علوم پزشکی ایران و عضو جامعه علمی HFS دانشگاه هاروارد آمریکا تنها بخشی از سمت‌های علمی و اجرایی دکتر برقعی بشمار می‌رفت. حاصل زندگی مشترک دکتر سید هبت‌الدین برقعی با خانم دکتر پروین سخندان – پزشک اطفال – دو فرزند پسر و یک دختر است که پسر بزرگ ایشان دکتر سید پدرام برقعی استادیار بخش گوش و گلو و بینی و جراحی سروگردن بیمارستان امیر اعلم و پسر دوم نیز دارای تحصیلات فوق تخصص رشته رادیولوژی از دانشگاه واشنگتن آمریکا هستند و دختر ایشان هم فارغ‌التحصیل رشته دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌باشند.
منبع: روابط عمومی هتل پارسیان استقلال

اشتراک گذاری:

به اشتراک گذاری بر روی print
به اشتراک گذاری بر روی email
به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی telegram
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)